در این موقعیت ها دور آرایش را خط بکشید!
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
نظرات

 

آرایش ممنوع

آرایش کردن خوب است و حس حال هر خانمی را تازه‌تر می‌کند، البته تا زمانی که در جای مناسب خودش انجام شود! چرا که اگر در زمان و موقعیت نامناسبی آرایش کنید، سلامت پوست خود را قربانی چند ساعت زیبایی بیشتر خواهید کرد! پس اگر می‌خواهید بدانید که آرایش کردن در چه مواقعی به ضرر پوست شماست، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کجاها آرایش نکنیم؟ 

• زمانی که جوش و آکنه دارید، حتی یک جوش‌ مجلسی! 

همه ما می‌دانیم که جوش از آن دسته مشکلات سرتقی است که تا دوره بهبودی خود را طی نکند، از روی صورتمان کنار نخواهد رفت. پس استفاده از یک عالمه کرم پودر و کانسیلر بر روی جوش نه تنها آن را مخفی نخواهد کرد، بلکه باعث می‌شود که جوش بیشتر خودنمایی کرده و دیرتر خوب شود. از طرفی دیگر، اگر فونداسیون خود را با براش یا پد آرایشی بر روی جوش بزنید و آن را نشویید، باکتری‌های جوش در پد یا براش آرایشی لانه کرده و بعدها روی یک قسمت دیگر از صورتتان پیاده می‌شوند و این یعنی عمق فاجعه! از طرفی دیگر، اگر کرم پودرتان را با دست به روی صورت و جوش‌ها بزنید، تمامی آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود بر روی پوست دست‌ را به جوش منتقل کرده و همه چیز را بدتر خواهید کرد!

• زمانی که می‌خواهید به باشگاه بروید یا ورزش کنید

ورزش کردن

اگر فکرش را بکنید، متوجه خواهید شد که حتی اگر آرایش در زمان ورزش هیچ ضرری هم نداشته باشد، اصلا ظاهر خوشایندی ندارد! زمانی که ورزش می‌کنید و بدنتان گرم می‌شود، منافذ پوستی باز شده و تعریق بدن از طریق همین منافذ باز انجام می‌شود. حال فکر کنید که اگر یک آرایش سنگین بر روی پوست داشته باشید، مواد آرایشی با عرق ترکیب شده و به داخل این منافذ نفوذ کرده و باعث مسدود شدن آنها می‌شوند. مسدود شدن منافذ پوستی هم که مساوی است با بروز جوش و آکنه‌های جدید و ده‌ها مشکل دیگر! البته همانطور که گفتیم، منظور از آرایش همان میکاپ‌های سنگین و لایه لایه است که در آن از هیچ لوازم آرایشی دریغ نشده! بنابراین استفاده از کمی رژ لب یا ریمل در هنگام ورزش مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

• قبل و بعد از شنا

قبل از هر چیزی باید بدانید که کلر موجود در آب استخر به خودی خود پوست را تحریک کرده، چربی طبیعی پوست و مو را از بین برده و باعث خشکی پوست می‌شود. اکنون چه حالی می‌شوید وقتی بشنوید که اگر در زمان شنا یا بعد از آن آرایش هم بر روی صورت داشته باشید، پوستتان را به یک التهاب و خارش جانانه دعوت خواهید کرد؟ همچنین باید بدانید که چند ساعت بعد از شنا هم زمان مناسبی برای آرایش کردن نیست. چون که بعد از شنا هم کلر و باکتری‌های موجود در آب استخر هم روی پوست قرار دارند و آرایش کردن باعث حبس این باکتری‌ها در پوست می‌شود. 

• هنگام درمان و بعد از درمان‌های پوستی و زیبایی

درمان مشکلات پوست

ممکن است که در طول لیزر یا سایر درمان‌های کلینیکی مثل میکرونیدلینگ، پوست شما دچار آسیب‌های جزئی و غیرقابل مشاهده شود که فقط خود پزشکتان از آنها خبر دارد. پس عاقلانه‌ترین کار این است که تا چند روز بعد لیزر و سایر درمان‌های پوستی، بیخیال آرایش کردن بشوید تا پوستتان مجددا خودش را ترمیم کند. اما اگر پزشکتان به شما اجازه این کار را داد، به یک آرایش ملایم اکتفا کرده و به هیچ وجه عطر یا سایر لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی الکل هستند را با پوستتان تماس ندهید. چون در این صورت پوست حساس خودتان دچار تحریک و سوزش خواهد شد. همچنین حواستان باشد که در هنگام مراجعه برای درمان‌های کلینیکی مثل لیزر، نباید هیچگونه آرایشی بر روی صورت داشته باشید. چون که آرایش مانع رسیدن اشعه لیزر به پیاز و فولیکول‌های مو شده و تاثیرگذاری آن را کمتر خواهد کرد

• آرایش در هنگام خواب، بزرگترین دشمنی در حق پوست

خب من به شما حق می‌دهم که بعد از یک روز کاری خسته کننده یا یک مراسم شبانه، اصلا تاب و توانی برای شستن آرایشتان نداشته باشید، اما حق نشستن آرایش را به شما نخواهم داد! می‌دانید چرا؟ چون که آرایش نباید بیشتر از ۵ ساعت بر روی پوستتان باقی بماند و زمانی که با آرایش به بستر خواب بروید، منافذ پوستتان مواد آرایشی را با جان و دل جذب خود کرده و صبح روز بعد شما را با یک پوست کدر و پر جوش در آینه رو به رو خواهند کرد. نکته دیگری که باید بدانید، این است که پوست از ساعت ۲۳ شب تا ۴ صبح خود را ترمیم و بازسازی می‌کند. پس اگر در این زمان با آرایش بخوابید، اجازه ترمیم و بازسازی را از پوست خود خواهید گرفت. پس اگر یک آرایش کامل دارید یا حتی اگر یک رژ لب ساده هم زده‌اید، باز هم آرایشتان را خوب بشویید تا پوستتان توانایی دریافت اکسیژن و ترمیم خود را از دست ندهد.

• حداقل یک روز در هفته را به پوستتان مرخصی بدهید

زیبایی پوست

اگر به خاطر شاغل بودن یا هر چیز دیگری مجبور به انجام آرایش روزانه هستید، سعی کنید که دست کم یک روز در هفته را به لوازم آرایشی نه بگویید و پوستتان را به نفس کشیدن دعوت کنید! شما می‌توانید در این روزها خستگی، آلودگی و باکتری‌هایی را که در طی یک هفته پرکار بر روی صورتتان نشسته‌اند را با یک اسکراب، ماسک خانگی، بخور یا هر روش موثر دیگری از بین ببرید و به لایه برداری لب‌هایتان بپردازید. همچنین اگر هیچ جوره نمی‌توانید حتی برای یک روز هم آرایش نکنید، حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که به جای استفاده از فوندیشن‌های سنگین، به جای مرطوب کننده یا ضد آفتاب معمولی، از یک مرطوب کننده یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.

دو نکته طلایی دیگر 

همانطور که گفتیم، مواد آرایشی نباید بیشتر از ۵ ساعت بر روی پوستتان باقی بمانند. چون در غیر این صورت پوستتان توانایی نفس کشیدن را نداشته و کدر، خسته، خشک و آسیب دیده به نظر خواهد رسید. 

اگر به صورت روزانه آرایش می‌کنید، از لوازم آرایشی سبک که در عین حال چند کار را برای پوستتان انجام می‌دهند (مثل BB کرم) یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید تا میزان آسیب وارده به پوست را به حداقل برسانید.



تعداد بازدید از این مطلب: 219
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود